Zoals gezegd is het doel van het What’s Happening Online rapport inzicht krijgen in online consumentengedrag. Met een kwantitatief onderzoek hebben we achterhaald wat de houding en het gedrag is van Nederlandse consumenten ten opzichte van vier onderwerpen: het gebruik van devices die verbonden zijn met het internet, social media & social commerce, e-commerce en online financiën en veiligheid.
Het rapport toont alle resultaten van Nederlandse consumenten die 18 jaar en ouder zijn. Waar relevant maken we de belangrijkste verschillen inzichtelijk in de generaties Generatie Z, Millennials, Generatie X en Babyboomers.
Als je weet waar jouw doelgroep zich bevindt, dan weet je dus ook hoe je deze bereikt. Maar niet alleen locatie is interessant, want wat zijn bijvoorbeeld onderwerpen die het goed doen onder jouw doelgroep? En hoe zit het met het koopgedrag? Deze en vele andere learnings delen we via het What’s Happening Online rapport.
De kans dat we je interesse gewekt hebben is groot, en de kans dat je klaar bent voor de resultaten waarschijnlijk ook. We delen in dit artikel niet iedere learning tot in detail, maar lichten graag een tipje van de sluier voor je op. Wist je bijvoorbeeld dat…
En ben je na het lezen van het hele WHO rapport benieuwd naar een verdiepende blog over de relatie tussen social commerce en de smartphone? Hou dan onze website in de gaten voor deel 2 over het WHO rapport.
Tijdens mijn studies bedrijfskunde en marketing heb ik meegekregen hoe belangrijk het is dat je ervoor zorgt dat jouw producten en diensten goed aansluiten bij je doelgroep. Om hier een goed beeld bij te hebben, is het belangrijk om je onder te dompelen in de doelgroep. Daarbij vind ik het belangrijk dat een onderzoek methodologisch goed in elkaar steekt. Zo zorgen we ervoor dat beslissingen niet alleen op het onderbuikgevoel worden genomen, maar dat ze daarnaast ook gebaseerd zijn op informatie vanuit de doelgroep zelf.