De afgelopen jaren is er steeds meer aandacht voor maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheid binnen de retail sector. Toch is het als retailer moeilijk om enerzijds te voldoen aan de complexe regelgeving rondom duurzaamheid, en anderzijds de wensen van de consument in te willigen.
Daarom hebben we in het What’s Happening Retail rapport gekeken naar wat consumenten belangrijk vinden. En hoe retailers hierop in kunnen spelen. Zo neem je als retailer onderbouwd de beslissingen waar je tijd en geld in investeert, om op deze manier bij te dragen aan een duurzame toekomst voor ons allemaal.
Heb je naar aanleiding van deze tips nog vragen of opmerkingen? Neem dan vooral contact met mij op, ik help je graag.
En op deze pagina kan je het hele rapport downloaden: What’s Happening Retail
Sinds 2013 werk ik bij Ruigrok als kwantitatief onderzoeker. Ik krijg energie van uitdagende projecten waar creatieve oplossingen nodig zijn. Mijn expertise ligt met name in de Food & Retail sector; ik ben gedreven om te begrijpen hoe consumenten snel en vaak onbewust keuzes maken. Dit komt voort uit mijn studie Food Design and Innovation waar ik het hele proces van idee tot product heb geleerd.
Bij Ruigrok heb ik gekozen voor marktonderzoek om bedrijven te helpen het gedrag van hun klanten te begrijpen en op basis daarvan weloverwogen keuzes te maken, om zo marketingbeslissingen te ondersteunen en tunnelvisie te vermijden.