close

Winkelervaring

Hoe beleeft de doelgroep jouw winkelformule, nieuwe schapindeling, instore communicatie of gehele restyling? Onderzoek naar de winkelbeleving geeft je hier uitgebreid inzicht in.

Neem contact op
tassenwinkel
winkelstraat

Onze aanpak

Het is geen geheim dat de verwachtingen ten aanzien van de winkelbeleving hoger zijn dan ooit. Een positieve winkelbeleving kan de omzet aanzienlijk verhogen, terwijl een negatieve ervaring tot verlies van klanten kan leiden. Een goede winkelervaring gaat verder dan alleen een aantrekkelijke winkelomgeving. Het gaat om het begrijpen van de emoties, behoeften en verwachtingen van de bezoekers.

Met behulp van onderzoek naar de winkelbeleving worden bestaande of nieuwe retailformules door de doelgroep beoordeeld op relevante aspecten zoals: etalage, routing, vindbaarheid, presentatie, instore communicatie, assortiment, schapindeling en personeel. Wat kan beter, wat is ideaal?

Naast klanttevredenheid, is winkelonderzoek ook zeer geschikt om de conversie onder de loep te nemen en te verbeteren. Met deze inzichten kunnen bijvoorbeeld upsell- en cross-sell-mogelijkheden worden verbeterd, kunnen (afreken)processen in de winkel worden gestroomlijnd en kan de winkelruimte zo efficiënt mogelijk worden ingedeeld.

Wij voeren zeer regelmatig ShopPanels (groepsdiscussies op de winkelvloer) uit om inzicht te krijgen in de wensen en behoeften van de doelgroep. Daarnaast observeren wij de doelgroep om te kijken hoe zij zich door de winkel begeven. We maken hierbij soms gebruik van geavanceerde technologieën zoals heatmap-analyse en camera-observatie. Ook zetten we regelmatig (online) vragenlijsten en exit interviews in.

 

 

Methoden en technieken

Winkelervaring

Of je nou de beoordeling van de routing in de winkel, je entree of instore communicatie wil laten onderzoeken, wij weten hier wel raad mee. We maken gebruik van verschillende methoden.

Vragenlijst op laptop

Onderzoek doen naar je winkelbeleving?

Wil je eens bespreken wat er voor jouw organisatie allemaal mogelijk is? Onze retail expert Caroline vertelt je hier graag meer over!