close

Campagne onderzoek

Wat is het effect van jouw campagne? Campagne onderzoek levert praktische handvatten om concepten te verbeteren waardoor je campagnebudget of media investering zo veel mogelijk oplevert.

Campagneonderzoek kan zowel tijdens de ontwikkeling van het concept als na de lancering van de campagne relevant zijn. Wij zetten campagne onderzoek dan ook zowel tijdens ontwikkeling als na lancering in om diepgaand inzicht te krijgen in het (potentiële) succes.

Neem contact op
stapel tijdschriften
Medewerkers achter de computer aan het werk

Onze aanpak

Als je nog midden in het ontwikkelproces van je campagne zit, is het waardevol om te ontdekken of je boodschap echt aankomt en of jouw campagne de juiste snaar raakt. Met onze pre-test brengen we in kaart hoe duidelijk, begrijpelijk en geloofwaardig de doelgroep jouw boodschap vindt. Ook achterhalen we of mensen verwachten op basis van de campagne actie te ondernemen. Met campagneonderzoek in deze fase kun je optimaliseren voordat je de campagne lanceert. Zo weet je zeker dat jouw investering zo veel mogelijk resultaat oplevert.

Wil je weten hoe jouw doelgroep de campagne heeft ervaren en welke effecten deze heeft gehad op hun gedrag? Een campagne-effectmeting biedt hier diepgaand inzicht in. We kijken naar de bekendheid (hoeveel mensen hebben de campagne gezien en wie zijn ze?) en naar de effecten op het imago van jouw merk en overwegingsintentie.

Met een 0-meting voor de start van de campagne en een 1-meting na afloop krijg je essentiële informatie over de belangrijkste KPI’s voor jouw organisatie en de betreffende campagne. Zo ontdek je wat de euro’s die je in je campagne hebt geïnvesteerd daadwerkelijk hebben opgeleverd en krijg je inzicht in de ROI van je campagne.

Methoden en technieken

Campagne onderzoek

We gebruiken verschillende methoden en tools voor campagneonderzoek. Afhankelijk van de fase waarin je met jouw campagne zit, kiezen wij de meest geschikte aanpak.

Vragenlijst op laptop

Samen jouw campagne onder het vergrootglas leggen?

Wil je meer weten over hoe onderzoek jouw campagnes naar een hoger niveau kan brengen of de effecten van je campagnes inzichtelijk maakt? Jeroen gaat graag met je in gesprek.