Een pop-up research community met 35 vrouwen om hun ervaringen met een nieuwe lingeriecollectie van Hunkemöller bloot te leggen.
Onlangs lanceerde Hunkemöller een nieuwe lingeriecollectie, gericht op comfortabele basic lingerie van hoge kwaliteit. Om te evalueren of de collectie, de veranderingen in de winkel én de bijhorende communicatie goed aansluiten bij de wensen en behoeften van vrouwen, vroeg Hunkemöller ons om onderzoek uit te voeren. Een research community was hiervoor het perfecte instrument.
Gedurende 2 weken gingen we – in een afgesloten online platform – in gesprek met een diverse groep vrouwen. De kers op de taart: een bezoek aan de Hunkemöller om daar de lingeriecollectie te bekijken, te kopen én daarna daadwerkelijk te dragen.
Binnen de research community maakten we gebruik van een breed scala aan onderzoeksmethodes. Door middel van moodboards, open vragen, korte vragenlijstjes en forumdiscussies gaven de deelnemers feedback op de shopping journey, de collectie en de campagne. In een dagboek hielden ze bij hoe zij het dragen van de lingerie ervaarden.
Het was de perfecte onderzoeksopzet.
Het onderzoek leverde rijke feedback op over veel verschillende aspecten, waaronder:
Een visueel eindrapport (met veel quotes en foto’s uit de community) bood Hunkemöller concrete handvatten om de collectie en de bijhorende communicatie verder te optimaliseren.
“Het was de perfecte opzet om het onderwerp van verschillende kanten te kunnen belichten én toch de diepte in te gaan!“
Market Research Manager bij Hunkemöller
Neem contact met ons op en we bekijken graag samen wat de mogelijkheden zijn.