Met een snelle Check&Go concepttest optimaliseer je een product nog voordat het de markt op gaat. En daarmee vergroot je de kans op een succesvolle lancering
AyurWise, een nieuw merk van health en wellness producten geïnspireerd op de Ayurvedische wijsheid uit India, wil graag voet aan de grond krijgen op de Nederlandse markt. Maar voordat zij dit kon doen had ze een aantal strategische beslissingen om te nemen:
In een Check&Go onderzoek hebben we een tekstuele omschrijving en beeldmateriaal van het nieuwe merk aan 500 Nederlanders voorgelegd. Met 10 kernvragen konden we AyurWise inzicht geven in de potentie van het nieuwe merk op de Nederlandse markt, wat Nederlanders aansprekend en minder aansprekend vinden aan het merk, welke logo men het meest aanspreekt en wat de aankoopintentie is. Door een grote steekproef te gebruiken, konden we AyurWise betrouwbare inzichten geven waarop ze beslissingen konden nemen en hun merk konden optimaliseren.
Goed onderzoek! Het rapport heeft een enorme meerwaarde
Deze concepttest gaf AyurWise aanknopingspunten om het merk te verbeteren. En nog belangrijker: AyurWise kon met de inzichten de noodzakelijke beslissingen nemen om de Nederlandse markt succesvol te betreden.
“Goed onderzoek! Het rapport heeft een enorme meerwaarde: het is een verhaal waar je in meegenomen wordt. Het leest makkelijk en leidt je naar een duidelijke conclusie. Ik had verwacht dat ik alle kruisbestuivingen tussen vragen en antwoorden zelf zou moeten doen. In tegendeel! Ik heb daarom ook echt verschil ervaren met de goedkopere alternatieven, waarbij je vanuit Excels zelf je conclusies mag gaan trekken.
Ook heeft Ruigrok onze strategische afwegingen goed aangevoeld, dit onderzoek helpt ons verder in het proces om AyurWise naar de Nederlandse markt te brengen.”
Neem contact met ons op en we bekijken graag samen wat de mogelijkheden zijn.