AyurWise is aanbieder van producten en diensten op het gebied van natuurlijke gezondheid en welzijn. Het bedrijf biedt kruiden, verzorgingsproducten, voedingssupplementen en massage-workshops. Voor het de Nederlandse markt zou betreden, wilde Ayurwise meer weten over de potentie van het merk. Strategische vraagstukken die daarbij speelden:
Dankzij onze onderzoeksmodule Check&Go hebben we de productlijn van AyurWise op korte termijn kunnen testen. De plug-and-play-onderzoeksmethode zorgde ervoor dat het team van AyurWise zelf geen tijd hoefde te spenderen aan het opzetten van een onderzoek of aan het analyseren van de data. Daardoor konden zij zich volledig focussen op de ontwikkeling van het merk. Dankzij een overzichtelijk rapport kregen ze betrouwbare inzichten in de potentie, uitstraling en doelgroep van AyurWise. Op basis van deze inzichten heeft het team vol vertrouwen beslissingen kunnen maken.
De Check&Go concepttest gaf inzicht in:
Tenslotte bracht ons onderzoek ook concrete verbeterpunten aan het licht. Zo ontdekten we dat Nederlanders die bekend zijn met de Ayurvedische levenswijze, de productlijn aantrekkelijker vinden. Bij die groep is de gebruiksintentie dan ook hoger. Nederlanders die weinig weten over Ayurveda geven aan de producten en ingrediënten minder te vertrouwen. Op basis van deze inzichten hebben we met het team van AyurWise meegedacht over verbeteringen en manieren om de productlijn op de Nederlandse markt te brengen.
Op onze website lees je meer over de mogelijkheden van Check&Go, deze case en kun je een voorbeeldrapport bekijken. Meer weten? Neem contact op met Anouk.
Binnen Ruigrok heb ik een heel breed takenpakket. Van de marketingagenda tot onze bedrijfsstrategie. En van innovatie tot salesacties. Als lid van het MT bemoei ik me graag overal mee, maar houd wel altijd een focus op onze marketing. Daarnaast haal ik nog steeds erg veel voldoening uit een mooi kwantitatief onderzoek, zeker als ik daarmee onze opdrachtgevers verder help.
Verder volg ik graag de ontwikkelingen binnen de insights industrie, bijvoorbeeld via ESOMAR en IIeX. Op dit moment is AI natuurlijk een hot topic. Ik ben erg nieuwsgierig hoe dat ons werk en onze branche gaat veranderen.