Wij geloven in de kracht van de combinatie van observeren en bevragen, dan pas weet je wat je doelgroep drijft en beroert. We observeren het feitelijke gedrag van de doelgroep (fysiek of online) en bevragen hen vervolgens over bijvoorbeeld meningen, motivaties en behoeften.
Het bestuderen van het feitelijke gedrag van klanten kan op verschillende manieren. Voor het online gedrag kijken we bijvoorbeeld naar website statistieken. Waar mogelijk koppelen we die aan de antwoorden op hele korte vragenlijsten. Zo kunnen we diepe inzichten opleveren en heel concrete verbeteringen voor websites. Ook zetten we eye tracking in om oogbewegingen op websites en apps te volgen.
Voor het fysieke gedrag van de doelgroep gaan we soms zelf de straat op of de winkel in om het gedrag van klanten zelf te observeren. Soms hangen we ook camera’s op in winkels. Daarmee verzamelen we geen beelden, maar nullen en enen. Op basis van heatmaps, stopmomenten en tellingen krijg je inzicht in het gedrag van je bezoeker. Door daar exit-interviews aan toe te voegen, verrijk je de data met diepgaande inzichten.
En soms vragen we de doelgroep om zelf hun gedrag vast te leggen via en app. Bijvoorbeeld bij customer journey onderzoek kan dat heel praktisch zijn.
Wij denken graag met je mee! Wil je eens bespreken wat er voor jouw organisatie of instelling allemaal mogelijk is? Neem dan contact op met Caroline, zij vertelt je graag meer!