Het doel van het What’s Happening Online rapport is om inzicht te krijgen in het online consumentengedrag van Nederlandse consumenten van 18 jaar en ouder. Het onderzoek richt zich op verschillende hoofdonderwerpen: het gebruik van slimme apparaten, social media, e-commerce, social commerce, online financiën en veiligheid en, dit jaar voor het eerst, het gebruik van AI-toepassingen.
Waar relevant maken we de belangrijkste verschillen inzichtelijk in de generaties Generatie Z, Millennials, Generatie X en Babyboomers.
Als je weet waar jouw doelgroep zich bevindt, dan weet je dus ook hoe je deze bereikt. Het rapport geeft je een gedetailleerd overzicht van waar en hoe jouw doelgroep zich online beweegt. Dit biedt kansen om gerichter te communiceren en marketingstrategieën effectiever af te stemmen. Van populaire onderwerpen tot het meest effectieve kanaal voor jouw boodschap, dit rapport helpt je de juiste keuzes te maken.
Ook dit jaar delen we niet alle resultaten tot in detail, maar lichten we wel een tipje van de sluier op. Zo krijg je een mooie eerste indruk van de opvallende trends en verschuivingen die we hebben waargenomen.
En misschien wel het belangrijkste resultaat waar je op zat te wachten: Je downloadt het hele What’s Happening Online rapport vanaf nu helemaal gratis!
Ben je na het lezen van het hele WHO rapport benieuwd naar een verdiepende blog over de belangrijkste resultaten? Hou dan onze website in de gaten voor deel 2 over het WHO rapport.
Ik heb een grote interesse in mensen, de keuzes die ze maken en hoe mensen elkaar kunnen beïnvloeden. Iets waarmee ik binnen marktonderzoek helemaal goed zit.
Na een aantal jaar bij een ander onderzoeksbureau te hebben gewerkt na mijn master Social Psychology, mag ik nu dagelijks kwantitatief onderzoek uitvoeren bij Ruigrok en klanten verder helpen. Elke keer een beetje expert worden in een onderwerp is wat ik leuk en uitdagend vind. Ik vind het waardevol om met onderzoek bedrijven inzichten te kunnen bieden om verder te komen. Daarnaast heb ik een persoonlijke interesse in voeding, gezondheid en duurzaamheid. Ik wil dan ook graag alles weten over de trends en ontwikkelingen op dit gebied.