Onze adviesproducten zijn ontstaan uit behoeften van onze klanten. Behoeften om inzicht te krijgen in welke informatie ze nodig hebben om stappen te kunnen maken, behoeften om draagvlak onder stakeholders te creëren op basis van de onderzoeksresultaten en behoeften om kennis op specifieke gebieden te vergroten. Zo zijn onze 4 adviesproducten ontstaan.
Stel je voor dat je organisatie over veel verschillende vragen beschikt, maar je weet niet waar te beginnen. Of je hebt geen idee welke informatie binnen je organisatie eigenlijk al bekend is. Met onze Data & Insights Kickstart helpen we bij het inventariseren van de vragen en uitdagingen die binnen je team of organisatie spelen, en bepalen we samen hoe je die informatie kunt vertalen naar een onderzoeksroadmap. Deze stellen we vervolgens ook gezamenlijk op, zodat je precies inzichtelijk hebt welke informatie je al beschikbaar hebt, en welke informatie nog ontbreekt.
Onze Focussessie is ontstaan uit de behoefte om de juiste focus aan het onderzoek te geven. Hierin helpen we je gestructureerd jouw onderzoeksdoel en -vraag scherp te stellen, omdat er vaak nog een wirwar aan vragen bestaat. In de sessie gebruiken we verschillende werkvormen om bestaande kennis op te halen, te inventariseren welke vragen en aannames er leven bij stakeholders en de deelonderwerpen samen te prioriteren.
Als ervaren onderzoeks- en adviesbureau begrijpen we dat de uitdagingen niet eindigen na de uitvoering van het onderzoek. Daarom gaan we verder dan het verstrekken van inzichten. Onze What’s Next workshop is het vertrekpunt voor een succesvolle implementatie van de onderzoeksresultaten. Samen met onze ervaren facilitators begeleiden we je bij de vervolgstappen, en prioriteren we met behulp van verschillende werkvormen de inzichten. Met als heel belangrijk onderdeel de facilitators die bij alles de stem van de klant vertegenwoordigen.
Onze Masterclass biedt inspiratie en kennis over diverse onderwerpen, zoals trends en ontwikkelingen in internet, social media, e-commerce, duurzaamheid in de retail, het optimaliseren van customer journeys en het betrekken van inclusieve doelgroepen in onderzoek. Het is maatwerk, zodat je de kennis kunt verwerven die het beste bij je behoeften past.
Onze adviesproducten zijn niet alleen gestructureerd en effectief, maar we hebben ook bewezen successen behaald. We hebben verschillende klanten geholpen bij het identificeren van hun behoeften, het formuleren van duidelijke doelen, het interpreteren van gegevens en het implementeren van veranderingen. Met Ruigrok’s adviesproducten ben je op de goede weg naar marktonderzoekssucces. Neem contact met ons op om meer te leren over hoe we jou kunnen helpen bij je marktonderzoek en strategische groei.
Sinds 2007 werk ik bij Ruigrok als research consultant, en sinds 2017 vervul ik de rol van Chief Research binnen ons kwantitatieve team. Dit houdt in dat ik onze kwantitatieve consultants aanstuur, motiveer en help zichzelf en het vakgebied verder te ontwikkelen. Ik ben er goed in om de vraagstukken van onze klanten te doorgronden. En ik krijg veel energie van het vertalen hiervan naar een passende onderzoeksaanpak. Bijvoorbeeld in de vorm van een Data & Insights Sessie. Verder denk ik graag mee over de vervolgstappen na een onderzoek: hoe kunnen onderzoeksresultaten geïnterpreteerd en gebruikt worden?